Cumartesi, Mayıs 28, 2005

 

VMware Workstation 4: Daha Fazla Sanal PC, Daha Fazla İşlevsellik

Bir PC'de bir değil, iki değil, üç veya daha fazla; hepsi birbirinden bağımsız çalışan işletim sistemleri düşünün. VMware Workstation 4 tam anlamıyla bunu yapıyor. Tek bir PC'de birden fazla sanal PC'ler oluşturmanızı sağlıyor. Her sanal makine tercih ettiğiniz işletim sistemine, ağ ayarlarına ve istediğiniz yazılımı yüklemeye de müsait.

Yazılım Geliştiricileri İçin Bulunmaz Nimet

Yazılım geliştiricileri VMware Workstation 4'den en çok yaralanacaklar arasında. Yazılım sayesinde bir çok test ortamı yaratabilecekler. Birden fazla sistem için yazılım geliştirenler yazılımlarını Windows, Linux, Unix gibi hemen hemen bütün işletim sistemlerinde test edebilecekler.

Bir başka senaryo: Diyelim test makinanız yerel ağ üzerinde ama tepki çok geç veriyor ve oldukça fazla zamanınızın boşa gitmesine neden oluyor. Test ortamınızı PC'nizdeki sanal bir makineye kurarak bağlantı hızınızı arttırabilir ve gerçek zamanlı test yapabilirsiniz.

Satış Sunumları

Satış temsilcileri artık potansiyel alıcılarınıza sunucu-istemci yazılımınızın nasıl çalıştığını direk kendi dizüstünden ağ bağlantısına bile ihtiyaç duymadan gösterebilir.

İki Dünyadan Tam Yarar Sağlayın: Windows Ve Linux

Macromedia Dreamweaver veya Photoshop gibi yazılımların eksikliğinden veya Wine ve benzeri emülasyon ortamlarının başarımından memnun olmayan bir Linux kullanıcısı mısınız? VMware Workstation 4 ile sanal bir makine tanımlayıp, Linux işletim sisteminizin içinde Windows kurabilir ve sık kullandığınız Windows yazılımlarını kullanabilirsiniz.
Suse Linux 9.0 "içerisine" Windows XP Pro kurulumu.

Kurabileceğiniz Konuk Sistemleri

Aşağıda VWware ile kurulabilecek işletim sistemlerinin kısaltılmış listesini görüyorsunuz. Tam listeyi geliştiricinin web sitesinde bulabilirsiniz. Emülasyon yazılımı oldukça iyi. Yani desteklenmeyen işletim sistemlerini bile kurabilmek mümkün. Mesela biz AMD Athlon 64 işlemcili bir Windows XP Pro'ya Suse Linux 9.0 kuabilmeyi becerdik. Aynı makineye Debian Woody 3.0 da kurduk. (hilesi: çalışabilmesi için sihirbazdan FreeBSD'yi seçtik)

Desteklenen Windows işletim sistemleri - Microsoft: Windows Server 2003, Windows XP, Windows 2000, Windows NT 4.0, Windows Me, Windows 98, Windows 95, Windows 3.1 and MS-DOS 6

Desteklenen işletim sistemleri: Red Hat, SuSE, ve Mandrake, FreeBSD, Novell Netware 6.0 ve 5.1.


References :
www.microsoft.com
www.tomshardware.com
Comments: Yorum Gönder

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?