Cumartesi, Mayıs 28, 2005

 

Star Wars Bölüm 3 Nasıl Yapıldı


Ön-Görselleştirme Uzmanları

Gregoire ve takımı, herkesin ulaşabileceği standart donanımlar (bunların içinde AMD ve Apple dizüstü bilgisayarlar da var), Maya gibi ticari yazılımlar ve ekranlarının karşısında tasarım için harcadıkları çok uzun saatlerle bu işi kurmuşlar. Film dünyası "besin zincirinde" ön-görselleştirme denilen önemli bir halkayı oluşturuyorlar. Yönetmenin fikirlerini, düşüncelerini ve konuyla ilgili çizimleri alıp bunları filmin son halini yaratmakta kullanılacak olan üç boyutlu sahne planları olan hareketli görüntülere dönüştürüyorlar.


Gregoire ve takımı, sizin ve benim gördüğüm son canlandırma (animation) sahnelerini yapmıyorlar. Bunun yerine sahnenin arkasında kalıp, yönetmenle birlikte sahne üzerinde çalışıyorlar ve bilgisayar canlandırmalarının son halinin nasıl görüneceği konusunda fikir veriyorlar. "Skywalker sunucu çiftliğinde geleneksel kavram (concept) sanatçılarla, bir sahne üzerinde çalışarak nasıl görünmesi gerektiğine karar veren 12 görsel sanatçımız var. Kavram sanatçısı, filmde geçen karakterleri, sahneleri, uzay gemilerini ve bunun gibi nesneleri çizenlere verilen isim."

Kağıt üzerine çalışılan bu çizimler bittiğinde, sayısal sanatçılar bunları alıp bilgisayar üzerinde kopyalamaya çalışıyorlar böylece son olarak yönetmen (bu durumda, George Lucas) bunları isteğine göre değiştirerek filmin içine yerleştiriyor. "Bizim işimiz her sahnede bulunan sayısal şeyleri yaratmak: savaşçılar, lazer ışınları, droidler, patlamalar gibi aklınıza gelebilecek bir sahnede olması gereken her şey. Bütün bu nesneleri ve filmin ortamını sıfırdan çok uzun uğraşlar sonucunda yaratıyoruz."

Takım, çoğu zaman oyuncuların ve figüranların bilgisayar tarafından yaratılan görüntülerle daha iyi karışabilmesi için sahne içinde gerçek zamanlı kararlar verilmesine de yardımcı oluyor. Bu sayede üretici firma, filmin son halini yaratırken bazı sahneleri tekrar çekmekten kurtulduğu için fazla para harcamaktan kurtuluyor. "Bölüm 3'ün açılış sahnesinde, George bir uzay savaşını anlatan ve klon (clone) savaşlarının kızıştığını söyleyen tek bir paragraf gönderdi ve bizim görevimiz kavramları, fikirleri, kahramanları, hareketleri filmin akışına uygun olarak yaratmaktı."

Son birkaç filmin hazırlanmasında ve üretiminde, Gregoire, gittikçe artan bir yoğunlukla Lucas'ın özel etki (effect) merkezi Industrial Light and Magic (ILM) ile birlikte çalışıyor. "Bölüm 2'yi bitirdikten sonra ILM ile yaşadıkları sorunlar ve çözümleri, daha iyi sitemler geliştirmek için çalıştık ve işimizi daha iyi nasıl yapabileceğimizi düşündük. Burada yaptığımız işleri yeniden yapmak değil, daha çok zamandan ve paradan kazanarak George'u mutlu etmek."

"Eskiden kullanılan film sahnelerinin sırasını belirten kara tahtalar yerine (klaket) artık bu işleri sayısal ortamda hallediyoruz bu sayede paradan çok tasarruf sağlıyoruz. Üreticinin dediğine göre Bölüm 3'ün çekiminde bizimle çalışmak için harcadıkları yaklaşık olarak bir milyon dolar sayesinde Lucas en az 10 milyon dolar harcamadan kurtuldu". Gregoire ekonomik göstergeler böyle gösterse de yaptığı işi satmanın ne kadar zor olduğunu söylüyor. "İlk olarak neler yapabileceğimizi bizzat görmeleri gerekiyor".


Ofislerinin teknik açıdan ilgi çekici gözükmemesinin en temel sebebi her birinin taşınabilir savaşçılara dönüşmüş olması. Bütün donanımlarını film setinde çekime yardımcı olabilmek için yanlarında taşıyorlar. Bu film setleri dünyanın pek çok yerine yayılmış durumda Afrika çöllerinden, kar giysileri içinde Antarktika hakkında çekilen bir film için kar kedilerini çektikleri Smithers, British Columbia gibi yerlere kadar.

İş Yerinizi 16 Kg İçinde Taşımak

Peki iş elbiseleri tam olarak nasıl bir şey? Gregoire'in 16 kiloluk çantasının içinde İsviçre çakısı tipindeki aletleri ve bol miktarda bağlantı ucu bulunuyor. İki adet son model 15" Apple PowerBook kullanıyor. Bunlara ek olarak birkaç tane harici Firewire sabitdisk, sayısal kameralar, yazılımlar, kablosuz yönlendiriciler (router) ve bunun gibi pek çok donanım çantanın ayrılmaz bileşenleri. Hava alanlarında bulunan bavul izleme bölümünde kesinlikle Gregoire'in arkasındaki sırada olmak istemezsiniz. Gregoire'in ise yolcu kontrol noktalarında çalışan elemanlar hakkında her hangi bir şikayeti yok. "Taşıdığım bütün donanımlar sayesinde her seferinde mutlaka hava alanında durduruluyorum. Çoğu zaman kendimi modern bir deveye benzetiyorum".

Güçlü son model dizüstü bilgisayarlar Gregoire'in hayatını çok kolaylaştırmış, hava alanları dışında. "Bulunduğum setten Universal Studios'da bulunan çift işlemcili bir sistemle doğrudan bağlantı kurabiliyorum". Gregoire ayrıca şu an ki Star Wars kurulumunun Bölüm 2'ye göre çok farklı olduğunu belirtiyor. Bu değişikliklerin temel sebebi Bölüm 2'nin yapılmasından bu yana gelişen işleme gücü ve donanım alt yapısı farklılıkları.

"AMD'nin sağladığı yeni sistemlerimiz sayesinde, George'u neredeyse gerçek zamanlı olarak uyarabiliyoruz ve gerektiği yerde fikrini değiştirerek sahneye yeni bir şey eklemesini sağlayabiliyoruz". Donanım imkanları geliştikçe teknolojiden yararlanmayı seven yönetmenlerin de filmlerine katacak şeyleri artıyor. AMD'nin sayısal ortam bölümü yöneticisi Charlie Boswell "İşler artık daha organik bir hal almaya başladı; yönetmen istediği sahneleri çekiyor ve setten ayrılmadan neredeyse gerçek zamanlı olarak resimler üzerinde oynama yapabiliyor ve bunların hepsi artık standart hale gelen donanımlarla ve ticari olarak satılan yazılımlarla yapılabiliyor" diyor.

Gregoire hem Lucas hem de Spielberg için çalıştığından, bu iki yönetmenin çalışma yöntemleri hakkında ne düşünüyor? "George daha çok belgesel filmi yapımcısı gibi, parçaları çekiyor ve son olarak bunların hepsini birleştiriyor. Steven ise canlandırma sanatçılarıyla daha yakın neredeyse bütün kareler üzerinde tek tek çalışıyor, bizim bir projeyi nasıl görmek istediğimizi ve bunların sırasını çok iyi biliyor - son olarak bunlar üzerinden tekrar geçiyor".
Çalışanlarını Nereden Buluyor?

Bu tür filmlerde çalışmak üzere elemanlarını nereden buluyor? "Okullar, iş arkadaşları ve pazardaki söylentiler" diye cevaplıyor. "En önemlisi tavır veya tavır eksikliği. Eğer tavırlarında bir sorun varsa onlarla konuşmak bile istemiyorum. Daha çok öğrencilerle çalışmak istiyorum fakat daha ucuz olduklarından değil, projeyi başlangıçtan sonuna kadar sahipleniyorlar ve bu sayede başlangıçtan sona kadar işleyen süreci tam olarak öğrenebiliyorlar. En sevdiğim çalışanlarımdan biri Florida'daki küçük bir okul olan Expressions School'a gidiyordu ve ben sırf evime yakın olduğu için arada bir geçerken oraya uğruyordum".


"Hayranlar tarafından aktörlere ve bazı diğer çalışanlara gösterilen ilgi bizim için geçerli değil" diyor alçakgönüllü bir şekilde. Yine de filmin sonunda isminin gözükmesi için uzun süre beklemesi gerektiğini ve bu durumun hayal kırıklığı yaratıp yaratmadığını sorduğumda, sesini yükseltiyor ve gururla "çok fazla beklemenize gerek yok! Takımla birlikte ve Geroge'la bire bir çalışmak daha fazla tatmin sağlıyor. Öğlen yemeklerini bizim bölümde yiyor ve sanatçılarımla yan yana oturarak bir saate yakın zaman harcıyor, çeşitli sahneleri inceliyor ve yeni fikirler üretiyor. Bizde onun önerdiği ortamı yaratmaya çalışıyoruz, kameraların nerede durması gerektiğini, droidleri veya Jedi'ları gerekli olan ne varsa ekliyoruz, sonra bunları canlandırıyoruz (animate) ve filme ekliyoruz".

Otuzlu yaşlarına yeni girmiş biri için heyecan verici deneyimler fakat Gregoire bunu pek kafasına takmıyor ve işini mümkün olan en iyi şekilde yapmaya çalışıyor. "Onlar, sadece büyük yönetmen olabilmiş normal insanlar ve siz sadece olabildiğince profesyonel olmaya çalışıyorsunuz".

References :
www.starwars.com
www.tomshardware.com
Comments: Yorum Gönder

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?